Skip to content
Home » דרכי טיפול בכף רגל סוכרתית

דרכי טיפול בכף רגל סוכרתית

מחלת הסוכרת יכולה להביא איתה סיבוכים שונים שחובה לדעת כיצד להתמודד איתם. אחד מהסיבוכים השכיחים ביותר הוא הופעה של כף רגל סוכרתית. יכול להיות שזה נשמע כמו דבר קל, אך בפועל הבעיה הזאת עלולה להביא איתה קשיים רבים. בחלק מהמקרים אנשים עם סוכרת מוצאים את עצמם מגיעים למצב שבו הם נאלצים לאבד את הרגל. לפיכך מוטב כי תכירו את כל דרכי הטיפול הכי יעילות לבעיה הספציפית הזאת. כך תדעו כי למרות שהמצב נראה כרגע קשה ומסובך ישנו אור בקצה המנהרה. ישנה שיטת טיפול שאמורה בין היתר להביא איתה לאפשרויות שלא היו קיימות לרשותכם לפני כן.

מה גורם לכף רגל סוכרתית?

כמו שאתם מבינים הטריגר המשמעותי ביותר להופעת כף רגל סוכרתית היא מחלת הסוכרת. מדובר על מחלה שעלולה לפגוע בכלי הדם, בין היתר גם בכלי הדם שנמצאים בכף הרגל. כתוצאה מכך יהיה ניתן להתמודד עם כל מיני סיבוכים שונים, בין היתר גם ממצב שבו זרימת הדם נפסקת לגמרי. זוהי הסיבה שבגללה חובה להכיר את דרכי הטיפול בבעיה הספציפית הזאת. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו לא תהיה לכם דרך חזרה. כרגע ככל הנראה אתם כבר יכולים לבחור דרכים שונות שישפרו מעט את המצב שבו אתם נמצאים.

איך צריך לטפל בכף רגל סוכרתית?

אבחנה מהירה של המצב היא דרך הטיפול הכי טובה שיש. אם תהיו עם האצבע על הדופק תוכלו לאתר את הבעיה עוד לפני שהיא מגיעה לנקודת האל חזור. במקרה כזה יעמדו לרשותכם כל מיני אפשרויות שונות להתמודד איתה. אם תפנו לרופא הסכרת בשלב מתקדם, מאוד יכול להיות כי לא יהיו לו פתרונות. תמצאו את עצמכם במצב שבו רק פתרון אחד יהיה על הפרק.

השתדלו לאוורר את הרגל כמה שרק אפשר, זה יסייע לכם לראות שיפור ניכר. אם תהיו כל הזמן עם גרביים או נעליים, המצב עשוי רק להחמיר עוד יותר. בכל הזדמנות שיש לכם תורידו את הנעליים ואת הרגליים מכף הרגל. כך תוכלו לתת לה את האפשרות להתאוורר אפילו לזמן מוגבל.

בנוסף ישנה חשיבות לפנות לרופא פודיאטריה פעם אחת בשנה לבדיקה כללית. הוא יבחן את המצב של הרגל, ויבין באיזה שלב אתם נמצאים בהשוואה לאנשים אחרים. לאחר הבדיקה תוכלו להיות חכמים יותר, בתקווה כי לא תשמעו דברים פחות נעימים. מי שלא מבקר אצל רופא פודיאטריה עלול למצוא את עצמו בבעיה רצינית. 

דילוג לתוכן