Skip to content
Home » האם לבחור השתלות שיניים או תותבות

האם לבחור השתלות שיניים או תותבות

להחזיק תותבת או כתר לשיניים היא בדרך כלל החלטה שאתה מקבל ברגע שאתה מגיע לגיל 45, ואם אתה עובר גיל המעבר. עם זאת, קיום כתר או גשר שיניים קבוע תלוי בשורה ארוכה של גורמים, כולל מצבך ומשך הזמן שנותר עד לפנסיה. בחירות אלו עשויות להיות מושפעות מגורמים כמו המצב הכלכלי שלך או מספר השיניים שעדיין שלמות. חשוב לציין שלפעמים זו תהיה האפשרות היחידה שלכם. שתלים דנטליים או גשרים דנטליים קבועים הם אפשרויות ברות קיימא במצבים מסוימים, קבלת החלטה זו אם תהיה לך ברירה.

כפי שרוב המומחים מציינים, כתר או שיניים תותבות הם גורם הקשור לגיל – עם זאת, פרק הזמן בו מבוצעת בחירה זו חשובה. להחזיק כתר או גשר שיניים קבוע היא בדרך כלל החלטה שאתה רוצה לקבל הרבה לפני גיל הפרישה, אך ההחלטה הסופית לרוב אפילו לא מתקבלת עד שהפנסיה נראית באופק. זה המקום שבו השתלת שיניים היא בחירה ראויה והגיונית.

היתרון הגדול של גשר השיניים הקבוע הוא העובדה שאין צורך להחליפו ויש פחות סיכונים לשיניים הנתמכות. להחזיק כתר עם כל הסיכונים שהוא מביא איתו זו לא החלטה שיש להקל בה ראש ויש לשקול היטב, במיוחד אם זה עלול להשפיע על אורח החיים שלך. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של האופציה הנידונה. השתלות שיניים קיימות כבר שנים ואחוזי ההצלחה בדרך כלל גבוהים. בחירה לעשות יכולה למנוע ממך לבחור בחירה לטווח ארוך, שיכולה להיות הגיונית רק לצרכים שלך ולרווחתך הכללית.

אנשים רבים המחפשים להחליף שיניים חסרות בדרך כלל בוחרים לקבל שתלים. למרות שהאפשרויות הללו יכולות לחסוך לך כסף, הן אינן זולות, ולכן יש לבחון אותן לעומק לפני שתחליטו להשקיע במשהו. חשוב גם לשקול את הפוטנציאל לנשירת שתלים אלו, במיוחד אם כבר איבדת אחד. אם יש לך כמות גדולה של שיניים חסרות, שתלים הם הבחירה המושלמת. אתה צריך להיות מועמד להשתלת שיניים קבועה לפנים מלא כאשר חסרות לך שמונה עד עשר שיניים מהלסת העליונה, ולפחות שבע או שמונה חסרות מכל צד של הלסת התחתונה. גשר קבוע הוא בחירה טובה אם אתה מודאג לגבי אורח החיים שלך. אם היית מודאג לגבי אורח החיים שלך אם היו לך שיניים חסרות וללא תמיכה כלשהי. תצליח יותר עם שתלים דנטליים מאשר עם שיניים תותבות או שיניים מלאכותיות.

שיניים תותבות וכתרים

ישנם מספר סוגים שונים של תותבות שיניים, כאשר הפופולריים שבהם הם שיניים מלאכותיות. זהו הסוג הנפוץ ביותר של תותבות וזו התותבות הנפוצות ביותר שאנשים מקבלים בפנסיה. שיניים מלאכותיות אלו הן בחירה טובה מכיוון שהן קלות לניקוי והן אינן דורשות מאף אחד ללבוש אותן. גשר קבוע עשוי להיות אופציה טובה עבור אדם שלא מעוניין להחליף את השיניים החסרות מוקדם מדי. עם זאת, הם אינם אופציה מושלמת אם איבדת שיניים מכיוון שגשר שיניים קבוע יכול לזוז כשאתה מדבר או נושך. אם אתה צריך להחליף יותר מסתם כמה שיניים חסרות, אולי תרצה לשקול מכשיר תותבות שיניים נשלף. שן מסוג זה עדיין ניתנת להסרה, אבל הגשר מחובר והוא נשאר במקום שבו יש לך אותו בזמן שאתה מסיר או מחליף את השיניים הישנות שלך.

אם אתה רוצה את הטוב ביותר עבור השיניים שלך, אתה צריך לבחור את השיניים הטובות ביותר. אם יש לך הרבה שן חסרות, אולי אתה חושב על שיניים תותבות, אבל ייתכן שזו שקר. אם אתה רוצה את הבחירה הטובה ביותר עבור השיניים שלך, ייתכן שתרצה לבחור שתלים דנטליים. שתלים דנטליים יהפכו את חייך לנוחים יותר והזמן המושקע בהחלפתם קצר בהרבה מאשר אם יש לך שיניים תותבות.
עבור פרטים מורחבים בנושא של האם לבחור השתלות שיניים או תותבות והשתלת שיניים בהרדמה מלאה באפשרותך לבקר באתר dental-clinics.co.il

לפני השלמת כל עבודה, ייתכן שיהיה צורך להסיר שיניים פגועות או להשתיל עצם כדי שיהיה לך בסיס יציב עבור השתלים שלך. אם הבעיה היא מחלת חניכיים או עששת, יש לטפל תחילה בבעיות אלו, שכן חיידקי הפה עלולים לסכן את הצלחת השתלים שלך.

באופן מעניין

שתלים משמשים לרוב את מי שמשתמשים בתותבות מלאות או חלקיות. בניגוד לתותבות, שפשוט משמשות כחזית לשיניים טבעיות, שתלים הם תחליפים יעילים. היות שתלים מחליפים באופן פעיל את שורשי השיניים הטבעיות ומחקים אותם, הם יכולים לשמש כמשמרים מצוינים לתותבות.

לאחר הנחתם

השתלים יכולים לתמוך בגשרים, כתרים או שחזורים טבעיים אחרים שנראים ומתפקדים בדיוק כמו שיניים טבעיות. אחד היתרונות העיקריים של בחירת שחזורים הנתמכים בשתל הוא שיפור תפקוד הנשיכה מבלי לדאוג להחלקת המכשיר לתוך הפה. המטופלים גם חופשיים לאכול את המאכלים האהובים עליהם, בניגוד לשתלים מסורתיים, שעלולים להיסדק או להישבר. עם התקדמות הטכנולוגיה, התותבות נראות כעת טבעיות מתמיד.

תהליך הכנת התותבת

הוא מהיר יחסית ולוקח רק כארבעה ביקורים אצל רופא השיניים. עם זאת, יש להחליף שתלים בממוצע כל שבע עד עשר שנים. המשמעות היא שעלויות יכולות להיות נמוכות יותר בטווח הארוך, שכן תותבות, לשם השוואה, ידרשו החלפה תכופה יחסית. בנוסף, מכיוון שקל יותר לתחזק שתלים מאשר שיניים תותבות, יהיו פחות ביקורי שיניים.

בעוד שתותבות יכולות לשחזר מראה ותפקוד מוגבל

שתלים יכולים להחזיר מראה יפה, תפקוד מלא ובריאות הפה האופטימלית. למרות שיש צורך להחליף שתלים כל 7-10 שנים, שתלים יכולים להחזיק מעמד לנצח עם טיפול נאות. מכיוון שמבנה הלסת והחניכיים יכולים להשתנות עם הגיל, ייתכן שיהיה צורך להרכיב מחדש את התותבת מדי פעם כדי ליישר אותה עם הנשיכה. טיפול בשתלים שלך אינו שונה מטיפול בשיניים הרגילות שלך.

אם תקבע פגישת ייעוץ, רופא השיניים שלנו יעזור לך למצוא את הפתרון הטוב ביותר לחייך. אנו מציעים ייעוץ חינם למטופלים המעוניינים לדון בשאלה האם עליהם לשקול תותבות או שתלים.

לאנשים שחסרה להם שן אחת או יותר

ניתן לבחור מתוך מגוון אפשרויות שיקום, כאשר הנפוצות שבהן הן שתלים ותותבות. כאשר אתה צריך להחליף שיניים פגועות, חסרות או חסרות, עומדות בפניך מגוון אפשרויות, כולל השתלות שיניים ותותבות. שתף את Luis Alvarez / Getty Images ב-Pinterest כאשר אתה צריך להחליף שן חסרה אחת או יותר, יש לך מגוון אפשרויות, כולל שיניים תותבות ושתלים.

קיימות מספר שיטות עיקריות לתיקון שיניים חסרות

לרבות שיניים תותבות והשתלת שיניים. שקלול היתרונות והחסרונות של אפשרויות אלו יכול לעזור לך לבחור את השיטה הטובה ביותר עבורך. למרבה המזל, עם התקדמות טכנולוגיית השיניים של ימינו, קיימות אפשרויות רבות להחלפת שיניים. עם זאת, רוב החולים שמשווים תותבות ושתלים צריכים להחליף מספר מסוים של שיניים.

שיניים תותבות הן בדרך כלל האפשרות הזולה ביותר

במיוחד אם חסרות שיניים מרובות, אך קל יותר לטפל בשתלים דנטליים. קבלת שיניים תותבות עם שתלים יכולה לחסוך לך את הטרחה להסביר לילד או לנכד שלך מדוע השיניים שלך נראות מוזרות. בתותבות הנתמכות בשתל, אין צורך בקניית קרמים ודבקים מכיוון שהשתלים משתמשים במנגנון ייחודי כדי להחזיק את התותבות במקומן.

שיניים תותבות בהתאמה לקויה נראות גרועות ועלולות להקשות על הדיבור

החמצה של שן או שיניים מרובות לא רק משפיעה על בריאות הפה ועל יכולת הלעיסה והדיבור, אלא יכולה גם להפחית את הביטחון העצמי וההערכה העצמית. מספר השיניים החסרות שצריך להחליף יכול להשפיע באופן משמעותי על ההחלטה לבחור שיניים תותבות על פני השתלות שיניים.

מטופלים שחסרות להם שיניים מרובות עשויים לרצות לשקול שיניים תותבות הנתמכות בשתל כדרך לשמור על בריאות עצמות הלסת שלהם

שתלים תומכים ביעילות בבריאות הלסת התחתונה ומבנה הפנים על ידי גירוי צמיחת העצם. בעת שימוש בשתלים, שום דבר לא נדחף לתוך עצם הלסת, מה שאומר שצמיחת עצם חדשה אינה מעוררת.

ככל שהוא מרפא

השתל שלך ישתלב אוסואו-אוזן עם הלסת הטבעית שלך. במהלך ההליך, מנתח שיניים מחדיר בורג, הנקרא שתל, לתוך עצם הלסת. לאחר הצמדת השתל ללסת, מניחים מחבר קטן הנקרא אבוטמנט מעל השתל הדנטלי. לבסוף, שן בודדת, גשר נתמך בשתל, או תותבת מרובת שיניים מחוברת לאבוט.
למידע נוסף בנושא של האם לבחור השתלות שיניים או תותבות והשתלות שיניים מחירים באפשרותך לגשת לאתר dental-clinics.co.il

רופא השיניים צריך קודם כל לעשות רושם של החניכיים העליונה או החניכיים התחתונה (או שניהם)

כדי לקבוע אם כל השיניים זקוקות לתותבות. הם גם יבדקו את המיקום והסתימה של הלסת העליונה והתחתונה כדי לוודא שהתותבות מתאימות באופן טבעי, מה שעוזר בדיבור ובלעיסה.

שיניים תותבות יכולות להחליף את כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה כסט

או שהן עשויות להחליף כמה שיניים חסרות. כאשר אתה צריך להחליף את כל השיניים בלסת העליונה, התחתונה או הכפולה, השתמש בתותבות שלמות או תותבות שלמות. מכיוון שהם אינם מונחים על שיניים קיימות או על כל מבנה תומך אחר, יש להניח אותם ישירות על החניכיים.

כתוצאה מכך

ניתן להסיר שיניים תותבות לניקוי קל יותר, אך הן לעולם לא יזוזו בעת שחיקה. ניתן להחדיר שיניים תותבות על ידי מטופלים שחוו אובדן עצם וחניכיים (בניגוד לשתלים שחייבים להיות מחוברים לעצם). בנוסף, התותבות אינן מצריכות קידוח לתוך העצם, המהווה חלק מתהליך ההשתלה.

היגיינה

אם זה בלתי אפשרי או לא סביר לקחת את הזמן לטפל ביעילות בתותבות שלך, כדאי לשקול שתלים שדורשים פחות תחזוקה, למרות שהם יקרים יותר. אם יש לך הרבה שיניים להחליף, שיניים תותבות יכולות להיות דרך משתלמת לעשות זאת. רופא השיניים שלך עשוי אפילו להציב ארבעה שתלים דנטליים כדי לתמוך בכל קשת השיניים החסרות בטיפול שנקרא תותבת נשמרת שתל.

שיניים תותבות הן תותבות נשלפות

זמינות בסט מלא או חלקי. הם פופולריים יותר בקרב אנשים ללא שיניים מאשר רק אחד או זהה. על פי ערוץ ההיסטוריה, אבותינו החליפו את השיניים החסרות בשילוב של שנהב היפופוטם נדיר, עצמות אדם ומחברי מתכת.

על ידי החלפת שיניים חסרות בתותבת מתאימה

לא רק תחזיר את החיוך שלך, אלא גם תחזיר את ההערכה העצמית שלך. הסיבה מספר אחת לכך שמומחי ניתוחי פה ממליצים על השתלת שיניים על פני שיניים תותבות היא היכולת של שתלים דנטליים לחקות שיניים טבעיות באופן כמעט מושלם – השיניים הטבעיות שלך – באופן שהשיקום יהיה הרבה יותר טוב. בהשוואה לתותבות מסורתיות, שיכולות לעקור או לשנות את הצפיפות של עצם הלסת, שתלים דנטליים מציעים את אותה נשיכה וקלות דיבור כמו שיניים רגילות.

סיבוכים מתותבות או שתלים שתלים דנטליים הם בדרך כלל פתרון בטוח ויעיל בהיעדר שיניים

אך על פי מחקרים, הם עלולים לגרום למספר סיבוכים כגון זיהומים ובעיות מכניות (סיכות משוחררות, כתרים שבורים) . שיניים תותבות הן משני סוגים בהתאם למספר השיניים שצריך להחליף.

 

דילוג לתוכן