Skip to content
Home » כיצד להימנע ממחלות מין שונות?

כיצד להימנע ממחלות מין שונות?

מחלות מין הן מחלות שונות המועברות דרך קיום יחסי מין בין שני אנשים. קיימות לא מעט מחלות שונות שככל הנראה יצא לכם לשמוע עליהן, אך כאלה שהשכיחות שלהן יחסית נדירה. מה שאתם צריכים לדעת זה שישנה דרך למנוע העברת מחלות מין גם בעת קיום יחסי מין. יש כאלה שחוששים לקיים יחסי מין רק בגלל העניין הספציפי הזה. חשוב שתבינו כי אם תשמרו על הכללים השונים, תוכלו לקיים יחסי מין בטוחים לגמרי. אך לצערנו יש כאלה ששוכחים להקפיד על הפרמטרים החשובים האלה, שאמורים להתקיים בכל אקט מיני. יחסי מין חשובים מאוד לשמירה על זוגיות יציבה וטובה, אך מוטב לשמור קודם כל על כללי הזהירות.

בכל מגע מיני משתמשים בקונדום

אחת מהפעולות הפשוטות ביותר שיסייעו לכם למנוע העברת מחלות מין היא שימוש בקונדום. כיום ניתן למצוא לא מעט קונדומים שונים שמאפשרים חוויה מקסימלית. כלומר אף אחד מהצדדים לא אמור להרגיש כי ישנו קונדום על איבר המין. התרומה שלו תבוא לידיי ביטוי בכך שהוא ימנע הפצה של מחלות מין שונות. הקונדום מצליח למנוע לרוב בצורה יעילה מאוד את כל מחלות המין השונות. כך שאתם מוכרחים תמיד שיהיה לכם קונדום בקרבת מקום, כך תוכלו להשתמש בו במידת הצורך. 

אל תחששו לשאול שאלות

זה אולי נשמע לכם מוזר, אך ישנה חובה בין בני זוג ליידע זה את זה על מחלות מין שונות. אם תתביישו לשאול את הפרטנר או הפרטנרית שלכם לגבי העניין הזה, יכול להיות שתחשפו את עצמכם לסכנה. לפיכך מוטב כי תמיד תעלו את העניין הזה עוד לפני קיום יחסי מין מכל צורה שהיא. ברגע שהדברים יהיו גלויים, תוכלו להחליט מה הכי נכון ומה הכי מתאים לכם. גם אם מדובר על פרטנר או פרטנרית קבועים מידיי פעם ישנה חשיבות לעלות את הסוגייה הזאת.

בדיקות שגרתיות בקביעות

לעיתים יהיה לכם מאוד קשה לדעת האם נדבקתם במחלת מין כזאת או אחר. ישנן מחלות שונות שלוקח להן זמן להתפרץ החוצה, אך הן עדיין יהיו מאוד מסוכנות. לפיכך אם אתם נוהגים לקיים יחסי מין בתדירות קבועה, מוטב לכם לבצע בדיקת שגרתיות. מדובר על בדיקות שתוכלו לבצע אותן במרפאה שבה אתם מטופלים. לא תצטרכו להרחיק לכת על מנת לבצע בדיקה רגילה לזיהוי של מחלות מין שונות. למידע נוסף תוכלו להיכנס לאתר או לשאול את רופא המשפחה שלכם.

דילוג לתוכן