Skip to content
Home » מה גורם להתפתחות גנגליון בכף היד?

מה גורם להתפתחות גנגליון בכף היד?

יצא לך ציסטה באזור המפרק? ככל הנראה מדובר על גנגליון. גנגליון או כפי שנוטים לכנות אותו ציסטה גנגליונית – הינו שק גדוש בנוזלים שיוצא החוצה באזור המפרק. ברוב המקרים הציסטה יוצאת בחלק האחורי של המפרק בשורש כף היד, אך כמובן שזוהי לא חובה. אומנם לא מדובר על עניין מסכן חיים, אך עדיין חשוב מאוד לטפל בעניין. הוא גורם לתחושת אי נעימות, בו בזמן הוא גם יכול להגביל מאוד את התנועה. מוטב כי תמצאו פתרונות שיאפשרו לכם להעלים את הציסטה הכי מהר שרק אפשר.

מה גורם להופעת גנגליון?

עד היום אף אחד לא באמת יודע מה היא הסיבה שבגללה נוצר גנגליון. קיימות כל מיני השערות שונות, אך אף אחת מהן לא קיבלה חותמת סופית. עם זאת ישנה חשיבות לטפל בבעיה כדי להעלים את הציסטה מהאזור. הסיבה שבגללה הציסטה מופיעה לא באמת אמורה להעסיק אתכם. כל עוד אתם מטפלים בה כמו שצריך תוכלו לראות אתכם חוזרים לשגרה במהירות. חשוב להדגיש כי בהשוואה לגידולים שפירים בכף הד, הגנגליון הוא השכיח ביותר. לא מעט אנשים סובלים ממנו, גם אתם יכולים לסבול ממנו.

האם הציסטה מגיעה עם כאב?

ישנה נטייה לחשוב כי הציסטה באופן אוטומטי תגיע עם כאבים עזים. עם זאת ברוב המקרים הגנגליון לא מגיע עם כאב, או תחושת לחץ. הדרך הכי נפוצה לזהות אותו היא על ידי המראה שלו. הרי לא תוכלו להתעלם מציסטה שנוצרת בשורש כף היד. בחלק מהמקרים היא עשויה גם להגביל את היכולת להזיז את שורש כף היד כפי שהיה לפני כן. עם זאת במקרה של כאב חובה לבחון את המצב אצל אורתופד מוסמך. יכול להיות כי הכאב מעיד על בעיה נוספת שלא קשורה לגנגליון. 

איך נהוג לטפל בגנגליון?

יש כאלה שמחליטים שלא לטפל בו מכיוון שהוא לא מביא איתו סכנה מיוחדת. אך יש כאלה שקשה להם להשאיר אותו עקב תחושת אי הנעימות שהוא מביא יחד איתו. אצל ילדים ומתבגרים הגנגליון נעלם לרוב לבד, מבלי שצריך לעשות פעולה יזומה. הדרך הכי נפוצה להעלים את הגנגליון בקרב מבוגרים היא על ידי שאיבת הנוזל. ניתן לאחר מכן גם להסיר את הגנגליון על ידי ניתוח ייעודי שמאפשר את העלמתו. הניתוח עצמו הוא ניתוח קל יחסית המתבצע בהרדמה מקומית במקום שבו הגנגליון יצא. יחד עם האורתופד תוכלו בחור את שיטת הטיפול שנכונה לכם.

דילוג לתוכן