Skip to content
Home » החלפת ברך בגישה קינמטית

החלפת ברך בגישה קינמטית

במצבי שחיקת סחוס רבים, הפתרון האידיאלי העולה הוא ניתוח החלפת ברך. ניתוח החלפת מפרק ברך קיים במגוון גישות, חלקן חדישות וחלקן פחות. בין הגישות החדשות והיעילות ניתן למנות את הגישה הקינמטית, עליה, נדון במאמר הנוכחי.

מהו ניתוח החלפת ברך בגישה הקינמטית?
ניתוח החלפת ברך בגישה הקינמטית הינו ניתוח חדש יחסית, המאשר את אותן התוצאות להם מביא ניתוח החלפת ברך מסורתי. ניתוח זה כולל השתלת ברך מלאכותית, הדומה עד מאוד לברך הטבעית של המטופל. גם צורת השמתה של הברך המלאכותית מתבצעת בהלימה לפרמטרים כמו זווית הברך הטבעית של האדם, כך שההרגשה עם הברך החדשה אינה שונה מהתחושה שקדמה להופעת הבעיה בברך, וככזו, התחושה טבעית לחלוטין.
רוב המטופלים בגישה ניתוחית זו יוצאים מרוצים ושבעי הרצון, תוך תחושת ביטחון ויציבות מקסימלית עם הברך החדשה, בהשוואה לתחושות השונות הקיימות בקרב חלק מהמטופלים המנותחים בגישה המסורתית. כמו כן, ציר הרגל הטבעי של המטופל נשמר, ואין ניסיונות לתקנו או לשנותו.

מה צריך לדעת לפני בחירת מקום הטיפול?
ניתוח החלפת ברך בגישה זו אמנם בעל סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד, ומרביתם המוחלט של המטופלים מביעים שביעות רצון גבוהה, אך זה לא פותר את המטופל מלערוך עבודת מחקר קטנה טרם בחירת מקום וצוות הטיפול. ללא ברך תקינה לאורך זמן, תפקודו של האדם עלול להיפגע עד מאוד, ולאר כך ישנה חשיבות מכרעת לבחירה חכמה של מקום הטיפול. וודאו כי מקום הטיפול מוכר מספיק וכי לו מספיק שנות ניסיון. זאת ועוד, קראו מידע אודותיו ברשת ואף נסו לשאול חברים, מכרים או משפחה. הם, ודאי ישמחו לתרום לכם מניסיונם האישי ולסייע לכם לשוב אל שגרת חיים תקינה.
מרפאתו של פרופ' רונן דבי הוא מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים ברזילי באשקלון, וככזה, מציג מקצועיות רבת שנים תוך שמירה על יחס הולם לכל מטופל ומטופל.

יתרונות השיטה
-התייחסות למבנה המקורי והטבעי של הרגל והנחת השתל בזווית הטבעית
-תוצאות הניתוח לרוב מאוד מדויקות למטופל
-הקלה משמעותית בכאבים ותפקוד מיטיבי יותר בהשוואה לשיטת החלפת ברך מסורתית
-אחוז שכיחות הופעתם של סיבוכים אפשריים נמוך בהרבה מאחוז שכיחותם בניתוח מסורתי
-תקופת החלמה קצרה וחזרה מהירה יחסית לשגרת החיים

אם חייכם כבר אינם כפי שהיו והברך נותנת בכם את אותותיה, טפלו בכך עוד היום! כי עם טיפול המבוסס על הגישה הקינמטית, הכל יהיה טוב יותר!

דילוג לתוכן