Skip to content
Home » כיצד עובד תהליך היסטרוסקופיה ניתוחית?

כיצד עובד תהליך היסטרוסקופיה ניתוחית?

בסיטואציות שונות ישנה חשיבות לבצע אבחון לחלל הרחם. בעבר היה צורך לערוך ניתוחים מורכבים על מנת להעלים את סימני השאלה הקיימים. אך כיום ישנו טיפול מהפכני אשר מאפשר לאבחן את חלל הרחם בצורה אפקטיבית. אנו כמובן מדברים על ​בדיקת היסטורסקופיה אבחנתית, שלא מעט נשים נדרשות לעבור אותה. באמצעות פעולה קצרה ניתן יהיה לקבל תשובות חד משמעיות לשאלות שונות בהקשר הזה. כיצד מבצעים בדיקת היסטרוסקופיה ניתוחית ומה את צריכה לדעת אודותיה? את כל התשובות לשאלות שמעסיקות אותך תוכלי לקבל במאמר הבא. לאחר מכן תהיה מוכנה לעבור את הבדיקה בצורה אפקטיבית, ולקבל מענה לעניינים שונים.

כיצד מתבצעת הבדיקה עצמה?

הבדיקה לא מתבצעת בהרדמה כמו שהרבה מאוד נשים נוטות לחשוב. במהלך הבדיקה מחדירים דרך הנרתיק סיב אופטי דק מאוד שאליו מחוברת מצלמה משוכללת. כך על הצג שנמצא בחדר הטיפול יהיה ניתן לראות מה קורה בתוך הנרתיק עצמו. המצלמה היא בעצם העיניים של הרופא באמצעותה הוא יכול לראות מה בדיוק קורה. המטרה היא להחדיר את המצלמה לאזור הרצוי על מנת לראות בצורה ברורה מה קורה בתוך הנרתיק עצמו. ברוב המקרים הבדיקה הזאת מספיקה על מנת לתת תשובות חד משמעיות בהקשר הזה.

האם בדיקת היסטרוסקופיה ניתוחית כואבת?

מכיוון שהבדיקה לא מתבצעת בהרדמה היא עלולה להביא איתה חוסר נעימות. עם זאת לא מדובר על כאב שאת צריכה להכין את עצמך אליו או לחשוש ממנו. הסיב והמצלמה קטנים מאוד, כך שאת לא אמורה להרגיש אותם. הרופא עצמו יהיה מיומן וידע בדיוק כיצד לבצע את הפעולה כדי למנוע תחושת כאב. תמיד תזכרי כי מדובר על פעולה קצרה, כזאת שמסתיימת בתוך זמן קצר. גם אם תחושת אי הנעימות לא תהיה אידיאלית, תזכרי את המטרה שבגללה את עושה את הבדיקה. נדגיש כי תחושת אי הנעימות היא אינדיבידואלית בין נשים שונות.

תוך כמה זמן יהיה ניתן לחזור לשגרה?

לאחר הבדיקה תהיה לך אפשרות לחזור לשגרה באופן כמעט מידיי. הבדיקה עצמה לא מגבילה אותך בהקשר הזה, בטח אם היא בוצעה כמו שצריך. כל עוד הרופא לא מנחה אותך אחרת, את יכולה לבצע את כל הפעולות שאותן תכננת לבצע. אם יש לך שאלות מיוחדות תמיד תוכלו לשאול את הרופא מיד לאחר ביצוע הבדיקה. מעוניינת לבצע בדיקת היסטרוסקופיה ניתוחים? ד"ר גדי בן שטרית ישמח לסייע לך. ד"ר בן שטרית הוא מומחה ברפואת נשים בכלל ובגניקולוגיה בפרט.

דילוג לתוכן